"La Vida de Mercè Rodoreda", de l'alumna Gal.la Benet, obra guanyadora del I Concurs de Pòdcats de la UdL

.

Descarregar Pdf

El grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la UdL va anunciar durant la 21a Setmana de la Comunicació els resultats del primer Concurs de Pòdcats, destacant el treball titulat "Viure arriscadament: La Vida de Mercè Rododera" de l'alumna Gal·la Benet com a guanyador.

Amb un total de 12 punts, aquest pòdcast en solitari va captivar l'atenció del jurat per la seva bona dicció, carisma i ús dramàtic de la música, arxius sonors i efectes de so. Se'n destaca també la rellevància de la temàtica, una oda a la literatura a través del retrat d'una de les escriptores més importants del país.

El premi va ser de 300 euros i l'emissió de l'obra premiada. La transmissió en directe del programa va tenir lloc el dimarts 7 de maig a les 10:30 hores, dins del programa "Un Dia Més" d'Ua1 Lleida Ràdio. El pòdcast es podrà trobar posteriorment a l'espai de pòdcast de la mateixa emissora.

El jurat també va voler fer constar altres treballs notables:

2n lloc:

Amb 4 punts- La Xapinya amb Tomàs Molina de Jordi Queralt

Pel format, un pòdcast d'entrevistes que conté tots els elements per ser destacable: una bona presentació inicial, un entrevistat d'interès a qui se li fan preguntes rellevants i un bon control dels tempos.

3r lloc:

Amb 4 punts- Joves Incultes de Hatim el Mrabet

Per donar una visió crítica d'un fet actual i rellevant com és el conflicte entre Israel i Palestina amb un format acurat i ben treballat.

4t lloc:

La Ràdio em va triar a mi de Josep Bondia

Pel format de pòdcast vivencial on a partir d'una entrevista personal es destaquen moments rellevants de la carrera d'un periodista radiofònic.

El jurat va voler fer constar en acta la gran qualitat dels 14 programes rebuts, evidenciant la riquesa i diversitat de propostes realitzades per l'alumnat tant del centre com de cicles formatius d'imatge i so que hi van participar.