Setmana de la Comunicació, amb els 100 anys de la ràdio

La 21 a Setmana de la Comunicació, amb els 100 anys de la ràdio

El centenari de la ràdio i la seva evolució és l’eix principal de la nova edición de la Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL), que es durà a terme del 15 al 18 d’abril a l’edifici del Rectorat. L’esdeveniment està organitzat per l’alumnat i professorat de tercer del grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals. Aquest any, entre d’altres, es comptarà amb la presència de Jordi Basté, director i presentador d’El Món a RAC1, el locutor del programa La Sotana i  la podcaster Alba Riera.

El tret de sortida el donaran Esteve Crespo, director de RTVE Catalunya, Pere Vila, director de estrategia Tecnológica de RTVE, Guillem Suau i Mariona Visa, professors de la UdL i David Llorente, CEO de Narrativa, amb la taula rodona titulada Medios y universidades públicas, poniendo la tecnología al servicio de los ciudadanos. Tot seguit, a les 18:00h será el torn de les creadores del pòdcast Les golfes Júlia Bacardit i Anna Pazos.

El dimarts 16 d'abril la periodista cultural Alba Riera ens presentarà el seu pòdcast La Turra. Com a segona sessió del dia, s'organitzarà l’ESPECIAL ON AIR, una taula rodona amb Karen Alfonso i Laia Berenguer, exalumnes del grau i locutores del programa de ràdio local Aquí l'Oest. En acabar se celebrarà el Lliurament del Premi del concurs de pòdcasts, organitzat pel Grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals.

El dimecres els guionistes i documentalistes de Crims Nil Montilla i Irene Forment, ens parlaran de  Les tres R de l’èxit de Crims, A les 18:00h prendrà el relleu el director i presentador d’El matí i la mare que el va parir, Carles Pérez, que amb la seva ponència, Carles Pérez i els mornings, aproparà als oients el món dels programes matinals.

L'últim dia s'iniciarà amb la ponència de Jordi Basté, director i presentador d’El món a RAC 1, periodista referent en els mitjans de comunicació en català, parlarà del paper de la ràdio actualment, sota el títol La ràdio, avui. L’encarregat de tancar l'edició d’enguany serà el conductor i cocreador del pòdcast La SotanaAndreu Juanola, que, amb La Sotana, des de dins, explicarà les interioritats d’aquest conegut pòdcast esportiu.

La Setmana de la Comunicació està organitzada pel departament de Filologia i Comunicació de la UdL, amb el suport de la Facultat de Lletres, el Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària, el Vicerectorat Estudiants i Ocupabilita i el Consell Social.